A hét fotója

Schmit motorja Pesthidegkúton.

… na nem az eredeti, csak egy szívet melengető replika. Sok év álmodozás után építette meg állom-motorját Ferencz Norbert, aki ezzel egyrészt a 90-es évek meghatározó motokrosszosának, az amerikai Donny Schmitnek akart emléket állítani, másrészt pedig szeretett volna a valaha készített legszebb krosszmotorok közül egyet, vagy legalább egy hasonlót a saját garázsában. Matricázás Angliából való és egy új termék, azaz eddig nem volt ilyen jó másolat sehol Schmit replikából. Többi dolog itthon lett csinálva-csináltatva: vázfestés, kerék elox stb... Az alap motor 220 ezer volt és viszonylag egyben volt! A blokkban az összes csapágy, szimmerig ki lett cserélve - más azonban nem, mert azok még jók, bár majd dugattyú lassan esedékes. A Schmit replikára körülbelül annyi pénz ment még rá mint amennyibe került de ha mindent apróságot cserélne az ember ami már kopottas akkor 6-700 ezerben is benne lenne a motor, plusz 1-2 hónap munka.
Tudva lévő, hogy az régi típushoz minden drágább mint egy újabbhoz! Például egy műanyag szett kb. 70-80 ezer forint ami újhoz kb. 30-35!
Norbi inkább az idomokat felújította, pucolta. Közben természetesen miszlikre szedte az egészet és minden próbált a lehető legjobbra megcsinálni. Az eredeti motor egyébként bekerült Amerikában a"Halhatatlanok"csarnokába is!


 

.

Hozzászólások

amontomi [2012. december 11. 22:06] asztamindenitdeszép!!!!!

showtime [2012. december 7. 22:49] Gratulálok Norbi, gyönyörű! Tudod, Never forgotten (

ZMMK [2012. december 7. 20:58] Gratulálok szép lett nagyon... Donny Schmit volt az egyetlen Cserénfán aki 93 ban 250 ben mind 3 futamot megnyerte. De nekem a 91 es Cserénfai Suzuki motorja (125 ös) is nagyon tetszett. Nyugodjon békében.

Ferencz Norbert [2012. december 7. 10:26] Szevasz Otto a törzsszurkolók egyikeKöszi!Nos ötlet lenne meg szívesen csinálnák még másik motorokat,de magamnak ez a motor elég!Esetleg ha látok még vmi olcsó,jó állapotú motort lehetséges,hogy még összedobok egyet.......persze ha valaki szeretne egy hasonló gépet szívesen megcsinálom!

Otto [2012. december 6. 22:37] Norbi, ez nagyon pöpec lett! Mi a következő feltámasztandó ötleted, terved? Lehet nálad rendelni is ilyet mondjuk, ha valakinek van ilyen elképzelése? De most komolyan.

(Az állandó 4 motorversenynéző egyike )

Ferencz Norbert [2012. december 6. 11:41] Köszi mindenkinek!!91-s yz 250 is szinte teljesen ilyen gyárilag,de 91-ben még fehér suzukival ment a chesterfield csapat a vb-n!94töl volt fekete a motor,de valóban fekete tankot szerezni nem tudom honnan lehetne...illetve a matrica szett sincs már meg hozzá és az üléshuzat is macerás nagyon!Ehhez is új termék a komplett matrica szett,ezzel szerencsém volt!

mxfanatic [2012. december 5. 21:32] Gratula,hogy végig csináltad.Én egy 1994-es Yz 250-nek álltam neki anno,Demaria-Chesterfield replikának átalakítani,de félúton feladtam.(nem lett meg a dekorszett,meg a felnik szinterezése és fekete tankot sem tudtam szerezni)

mxfanatic [2012. december 5. 21:27] Cserénfán az egyel újabbat láttuk,mert ott a 250-es vb futam 1993-ban volt.Ez a gép 1992-es.(a '91-es is teljesen ilyen).

Kiss Miklós [2012. december 5. 20:03] Gratula, gyönyörű!!!

Bencze Miklós [2012. december 5. 16:02] Norbikám, zsírpöpec lett a masina, már csak egy jó kis veretés hiányzik Schmit stílusában!

Gy37. [2012. december 5. 14:02] Nagyon szép lett a gép! Gratulálok! Cserénfán volt szerencsém az eredetit is testközelből látni, jó újra felidézni.